dinsdag 20 februari 2018

Oversteek naar Zuideiland en Abel Tasman National Park

Na het afscheid in Wellington (volgens ons dus echt een heel leuke stad!) hebben we de oversteek naar het Zuideiland gemaakt met de ferry.
Ik (Kris) had geluk: ze gaven de wedstrijd Real Madrid - PSG live uit, dus de boottocht van zo'n 3 uur leek heel snel voorbij te gaan...

Onze eerste stop op dit eiland was Nelson. Maar voor we in deze stad arriveerden, reden we nog de Queen Charlotte Drive. Dit is een 'scenic drive' langs de kuststreek zodat we regelmatig konden stoppen voor alweer een mooi uitzicht!

In Nelson zelf hebben we een kleine wandeling gemaakt, maar heel speciaal was dit eigenlijk niet...
De volgende dag dus maar door rijden naar Motueka. Onze uitvalsbasis voor het Abel Tasman National Park, a.k.a. 'Paradise'!!!!!!
Nadat we aangekomen zijn in dit stadje springen we binnen in de plaatselijke I-site om enkele uitstapjes te boeken. Zaterdag gaan we kajakken in de zee, zondag maken we een tochtje met de watertaxi om dan terug te wandelen.

Eerst gaan we dus kajakken van de ene prachtige baai naar de andere, naar een kolonie zeehonden (met pups), ... Dit allemaal onder begeleiding van Jay, onze gids (lookalike van Marc Cavendish).
De foto's zullen wel voor zich spreken.

Het strand in Motueka
Onze lunchplek tijdens het kajakken
Zondag zijn de spiertjes was stram en stroef, maar we trekken toch onze wandelschoenen aan voor een tochtje door de heuvelachtige kuststreek langs dezelfde zee waar we zaterdag op gekajakt hebben.
In totaal toch weer een kleine 15km heuvel op, heuvel af in de bloedhete zon (maar we klagen niet hoor ;-) )...

Op maandag trekken we met de auto naar de 'Golden Bay', het uiterste noorden van het zuideiland dat qua vorm met een beetje verbeelding op de kop van een kiwi lijkt (zoek maar eens in google maps).
Onze eerste stop zijn de 'pupu' springs. Dit zou het helderste water ter wereld moeten zijn volgens de vrouw van de I-site.

Na een koffietje rijden we verder naar Farewell Spit voor enkele hele mooie vergezichten tussen de schapen die eens raar opkijken als er enkele 'rare' toeristen hun wei komen beklimmen...

Ahja, Lesley heeft ook nog een eigen strandje gekocht, dit hebben we op de terugweg nog even bezocht...

Ondertussen hebben we Motueka (en de zon) verlaten en zitten we in de regen in St Arnaud in Nelson Lakes National Park. Initieel gewoon omdat de rit naar Kaikoura te ver is om in een keer te doen, maar lelijk kunnen we dit zeker niet noemen. Wat moet dit zijn met mooi weer...